Oldalak

2011. november 22., kedd

Mit rejt a mignon?

Az érdekességek sora rögtön a tölteléknél kezdődik, mivel ez teljesen más a receptek és más a "hétköznapi cukrászdák" szerint.
Az eddig talált régi és új receptekben egyöntetűen piskótás-rumos (esetleg rumos-kakaós) tölteléket írnak, ahogyan a Puncs-szeletnél.

 (A  puncs mignon  hivatalosan kerek formájú. Nálam azért lett  ilyen, mert így mindenkinek jobban tetszik ;)

Nem ez rémlett, gondoltam élőben is leellenőrzöm (a Puncs-szelet kutatás is ízletes volt :), de sehol sem találtam hirtelen. Az egyik közeli cukrászdában közölték, hogy ez a  recept a Puncs-kocka, ami nagyobb és nincs rajta máz. A mignonban pedig (számomra borzalmas) vajas-cukros krém van.
Két hét alatt bejártam az összes cukrászdát, nagyobb boltot (pl. Spar), már röhögtem az egészen, hogy egy gyurmás kérés miatt hajtóvadászatot indítok. Végül találtam, és persze a "borzalmaskrém" volt benne... Azért kíváncsi vagyok egy IGAZI rendes cukrászdaira :)


Folytatva az érdekességeket:
  • Az első mignon félék a 19. sz. második felében jelentek meg Mo.-n,  és Kugler Henrik nevéhez fűződnek: a Franciaországból eredő kicsi süteményeket Nála csomagolták először papírtálcán, és még a halála után is jó darabig "kugler"-nek hívták (lásd: József Attila: "...de szeretnék kuglert enni" :)
  • Kis mérete miatt hihetetlen sikere lett: kispénzűeknek is megfelelt, és a gazdag elit is ezt rendelte - olyan sokféle volt, hogy minden vendég  találhatott közte a saját ízlésének megfelelőt.
  • Kugler Henrik volt a Gerbeaud Cukrászda ősének alapítója, ezért ma is kapható náluk Kugler nevű mignon (tudja Valaki hogy ez milyen?)
  • És ha már Gerbeaud: Gerbeaud Emil csokoládékészítő mester is volt, Ő honosította meg itthon a macskanyelvet és a konyakos meggyet (!), és "egyetlen svájci-magyar cukrászként büszkén viselhette a francia becsületrend szalagját".

Nagyon részletes források: itt és persze a Gerbeaud holnapján. Itt, itt, és itt pedig receptek.

És a nagy kutatás közben a saját gyurma-mignonom képébe botlottam itt. Azért örültem volna, ha linkel :)

Nincsenek megjegyzések: