Oldalak

2008. június 5., csütörtök

Kaja :D

Tegnap véletlenül kajás blogokra keveredtem. Annyira guszták voltak a fotók, meg Juca oldalai is mindig úgy tetszenek, hogy gyorsan fényképeztem párat. Szeretnék majd egy receptkönyvet, de hogy az, vagy egyáltalán oldal mikor lesz kajákból... hajjajj ;-)
És talán így könnyebb lesz rendbe tennem az étkezésem.
Ezt persze nem úgy kell elképzelni, hogy kőkemény vasszigor. Arra képtelen vagyok. Egyszerűen csak jobb lenne egy kicsit a testemnek egy kis cukor és (tehén)tejtermék szünet... Csakhát a fagyííít meg a sajtokat imádom... de nyáron jó nekem a soksok gyümölcs :D

Nos, az ebédem:


Lollo Rosso saláta, paradicsom, uborka, olajbogyó, pirított szezámmag, pirított teljes kiörlésű tönkölykenyér (az egiyk szelet nem fért rá a tányérra;-). Saját öntet: Extra szűz olivaolaj, szójaszósz (nem vacak kínai), pici méz (ez nem számít cukornak nálam;-), almaecet, fokhagyma, pici citromlé

Ha igazán fincsit akarnék, fokhagyma, citromlé, almaecet storno az öntetből, és kéksajt a sali tetejére ;-) És az Avokado is hiányzott a pirítósról :-( Pedig az a színkombináció.. uhhh...
Ez normálisan elég, de most, a szoptatás alatt bizony nem az. Úgyhogy még megettem utána egy tányér isteni zöldborsólevest - csak azt már nem tudtam lencsevégre kapni, mert az én kis Borsóm felébredt, úgyhogy azt csak hammmmm....
Vacsi előtt eperturmix, hogy kibírjuk a vacsiig - közben Bars fürdetés volt ugyanis.


Köles, víz, eper, picike méz

Több, mint 3x-os vízben főztem meg a kölest, hogy jól szétfőjön, amikor kihűlt, bele az eper, meg még egy kicsi víz, plussz egy pici méz(nálam az nem számít cukornak). Aztán turmix és viola :-) A kölest is érdemes párolva "főzni". Hideg vízben, kislángon feltenni, és mielőtt elinná a vizét, lezárni, hogy a gőzben párolódjon meg a vége. Így marad benne a legtöbb tápanyag és vitamin.

És a vacsi:


Barnarizs, hagyma, vargányagomba-por, zöldfűszerek, borsó, olajbogyó, paradicsom, és egy kis reszelt sajt

Barnarizst 3x-os hidegvízben feltettem kislángon. Közben olivaolajon megpároltam a hagymát, és egy cseppet a zöldfűszereket. Amikor a rizs már majdnem kész volt, hozzátettem a borsót, gombaport + a többit. Még volt rajta egy kis víz, amikor lezártam a gázt, és hagytam, hogy a barnarizs magába igya az egészet. Aztán tálalás - paradicsom, olajbogyó, reszelt sajt, petrezselyem. (A vargányát persze Anyukám tette el :-)

Köszi, hogy itt jártál és bármit is eszel Jó étvágyat hozzá!
:D

5 megjegyzés:

pavelancsika írta...

Nagyon guszta!!!! :) Mivel én nem eszem húst nekem ezek nagyon nagyon fincsi kaják. Sajnos nekem nincs türelmem ilyen szépen elrendezni amit eszem. Bedobom és kész. Pedig változtatnom kell valamit, mert az elmúlt években elengedtem magam nagyon. :(
Nyugodtan csinálj egy kajás blogot, mert van érzéked hozzá!

Mesi írta...

Hmmm...micsoda kaják... érdekesek és guszták, asszem nekem valók lennének, mert félig-meddig vega vagyok, azaz alapesetben nem kívánom a húst és simán ellennék zöldségen meg gyümölcsön... meg sajton... meg csokin... De ha rámjön, akkor befalok egy nagy tányér pörköltet.
Kajás blog? Jöhet! :)

Rika írta...

Jól néznek ki, nekem is hasonló az ízlésem. A kölessel tegnap próbálkoztam először, de ragadós lett. Van valami ötleted?

{Hana} írta...

:-) No, akkor vega blog indul előbb-utóbb külön ;-)
Rika! Írok privit! :D

Merika írta...

Szia Hana! Egy igazi süti még hiányzik! merika51.blogspot.com!!!!
Egyébként nagyon guszta dolgok, szerencsére vacsoráztam!!!